26 Mayıs 2014 Pazartesi

Tut Ellerimden Küçük Kız


tut ellerimden küçük kız
gece soğuk
deli yalnızlıklar ve kambersiz düğün
işte sen
parmak uçlarımda gördüğüm
tut ellerimden

şems olmak kolay mı sandın
ya mevlânâ
hazret olmayalım hazer et
ben kendim olayım
sen kendin
işte âhenk

irkildi dudaklarım
göz haydutlarım kırk harâmîler
ve duâlarım kabul edilmeyecek
tam kırk gün ve kırk ikindi
kördüğüm

şimdi dökülsün yıldızlar
ve gecede kalsın karanlık
ben düş(l)erim
bir anlık
tut ellerimden küçük kız

hız kazandı rûzigâr
demli hâtırâlar çöplü çay
boğaza karşı bir tütün
yak ve yansın bütün olmayan
ne varsa eksik silik ve kesik
ne güzel de dedin
hiç olmamış gibi hiçsin

tut ellerimden kız küçük
kelebekler titresin kalp kapakçıklarımda
nişan parmağıma göz diken gümüş
senin elinden olsun
kelepçem

ellerimden kız küçük
tut
ön sıra altından yan cebimden gizli güngörmüş
seni sakladım kız
küçük tatlı mâsum bir sır 
gibi
her Cumâ boynuma sürdüğüm ıtır 
gibi
âhından sevdâ damıtır gibi
acı siyâh
katre 
katre 
damla 
damla
ağır ağır
sır

kız ellerimden tut
küçük
-lüğün bir anlamı yok
madde silindi
ve mânevî büyük
Bâkî bir hakikat var ki
sonu hiç olmamış
hiç olmayacak
gibi yok

O olunca Sen de varsın
sen olmayınca O yine var
Ona nisbetinle sen -ey- Yâr
bana nisbetinle ağyar
ağlama ar
hâyâ eldivenin elimde
sevince nâ-mahrem
mâdem ki büyümüşsün
tut yüreğimden
hânım
hey
ey
y
!




Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa