17 Eylül 2013 Salı

BAŞLAMAK ÜZERİNE

GİTTİ YARISI 

    Başlamak bitirmenin yarısıdır derler ya işte öyle. Başladım, gitti işin yarısı. Önemlidir bir işe başlamak ama bitirmek gerekir başlanılan tüm işleri. Genelleme yapmayı sevmem ama biz Türkler her işe iyi başlarız. Övünmeliyiz kendimizle. Bilen bilir araba yarışlarında, motor yarışlarında ve hatta atletizmde iyi bir başlangıç hayatidir. İşte bundan dolayıdır ki(başka bir genelleme) biz Türkler iyi başlangıçlar yaparız ve işe 1-0 önde başlarız. Ama yine bizim için söylenen bir söz vardır ki; bir işe Türk gibi başla, Alaman gibi bitir. Bize laf sokuyorlar galiba. Biraz düşündüm de çok yanlış değil hani. Türk gibi başla, Alaman gibi bitir. 
    Sizin de başınıza gelmiştir; bir kitap alırsınız, hevesle başlar daha ellinci sayfasına gelmeden, sonra devam ederim hevesiyle rafa kaldırır ve bir daha bakmazsınız yüzüne. Geriye doğru bir baktım da dağlar oluşmuş yarım kalan kitaplarımdan. 
Yarım… Yarım çok çağrışımlı bir sözcüktür aslında. Sözlükte; bir bütünün iki eş parçasından biri olarak geçer, iki eş. Sevgililerin birbirlerini bir bütünün iki yarısı olarak görmeleri bundandır. Ayrıca yarım yâr ve yârim sözcüklerini de getirir akla. Sevdalı bir sözcüktür aslında yarım. Ben her kitapta bıraktım bir yarımı ve geride bıraktım onlarcasını. Bundan dolayı geride bıraktığım bir benden fazlası oldu. Hepsinde biraz eksildim ve yaşlandı hayallerim, yanaklarımdan süzülerek. Başlamak bitirmenin yarısıdır diyerek başlamıştım söze, nasıl başladıysam öyle bitiriyorum. 
     Başlarken bırakmıştım bir yarımı ve şimdi sonlarken sözümü bırakıyorum bir diğerini.. Bir ben hapsettim iki paragraf arasına… 

Etiketler: ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa